Agong murka pada Anwar Ibrahim kerana hasut rakyat tolak Darurat

admin

 8,845,748 

 

Rasanya ramai rakyat Malaysia yang semakin bosan dengan politik Malaysia yang dilihat hanya ingin merebut kuasa.

 

Lebih-lebih lagi disaat rakyat sedang terhimpit kewangan untuk mendapatkan sesuap nasi dan frontliner sedang berjuang bermati-matian untuk melawan wabak Covid-19.

 


Tapi kita tak perlu risau sebab Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah juga merasakan perkara yang sama apabila turut menasihatkan ahli politik untuk bermuhasabah diri serta menegur Anwar Ibrahim kerana menghasut rakyat tolak Darurat yang sedang dilaksanakan untuk banteras Covid-19.

 

Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin berkata Sultan Abdullah memberikan teguran secara terus kepada Anwar Ibrahim itu menunjukkan kematangan baginda dalam berpolitik, memahami dan menjiwai keluh kesah rakyat.

 


Hantaran itu mengulas kenyataan Istana Negara selepas Anwar menghantar surat rayuan kepada Yang di-Pertuan Agong baru-baru ini berhubung gesaan hentikan Darurat dan teruskan sesi Parlimen dan dakwaannya memiliki majoriti sokongan Ahli Parlimen.

 

Antara lain, Yang di-Pertuan Agong menasihatkan Anwar supaya akur dan menghormati proses perundangan seperti termaktub dalam Perlembagaan dalam proses mengambil alih kepemimpinan negara.

 


Seri Paduka Baginda menasihati ahli politik, untuk bermuhasabah agar negara ini tidak sekali lagi diheret ke kancah politik yang tidak menentu ketika rakyat masih menderita akibat Covid-19.

 

Seri Paduka Baginda juga menegaskan ahli politik seharusnya tidak membebankan negara dengan masalah politik di saat ‘frontliner’ sedang berjuang bermati-matian membanteras Covid-19.

 


Sebaliknya, ahli politik perlu bersatu dan membantu ‘frontliner’ dalam memastikan kes Covid-19 di Malaysia dapat dikawal dan pada masa yang sama memberikan bantuan kepada rakyat yang memerlukan.

 

Menjunjung kasih Tuanku, jom tumpu pada memerangi COVID-19 dan bantu rakyat.

 

ANWAR DIBURU PDRM KERANA HASUT RAKYAT BANTAH DARURAT

 


20 thoughts on “Agong murka pada Anwar Ibrahim kerana hasut rakyat tolak Darurat

  1. Opposition will always be opposition..tak pernah ada yg betul apa yg government buat..bagi Anwar dia lah ug terbaik whereby semua orang tahu ianya bullshit…elok Anwar keep himself diam focus pada keluarha

  2. Giler kuasa anuar ni… Masaallah Rakyat Tak pikir.. Tau nya nk jadi pm….. Aku tak sokong langsung ko nuar…. Meluat aku tgok ko…. Ya ALLAH …selamatkan TSMY Biarlahhh Dia yg memerintah sehingga mendapat penganti yg lebih elok dri Anuar tu…

  3. Dah spi masanya di Msia ada “undang-undang” mmenjarakan ahli politik yg tbukti mgunakan sentimen kacau bilau.

    Masaalahnya undang2 yg mbabitkan ahli politik tidak akan dicadangkan mau lulus kerana pnerima nya ahli politik.

    “undang-undang/akta” khusus perlu diwujudkan oleh insitusi lain selain di parlimen.

  4. Terbaik YDP Agong, daulat Tuanku. Kami rakyat semua bersetuju dan akan sentiasa menjunjung titah Tuanku YDP Agong. 🙏🙏

  5. Padan muka… X habis2 nak berebut kuasa jd pemerintah… Tak fikir langsung masalah skrg yg msh berperang dgn covid 19…pleaselah anwar fikir pasal rakyat bukan pentingkan diri..nya ingat org mok kah nya jd pm.. Jgnlaaa…

  6. Bagus lagi masuk penjara kali dia ini.. bersama dengan menteri yg sama parangai dengan dia..asik nak rebut kerajaan saja…sabarlah ba sampai keadaan mengizinkan untuk mengadakan pilihanraya, tahulah rakyat siapa yg mahu dipilih untuk memerintah negara nti… Tetapi, bagi saya secara peribadi, saya lansung tak berminat dengan sikap, pemimpin seperti ini…

  7. Sb dye x mau darurat dye nk bina kempulan covid banyak bagi cepat manpus kaum keluarga dye tu la dye dok sibuk dg politik gila kuasa gila pangkat ha pi mampus lah kau ni Anuar orang dok sebok dg covid kau dok sibuk dg kuasa ingin jadi PM lah sangat sudah sudah lah anuar Ooi

  8. dok rebut kuasa apa kes tu hari2 kes melambung nak apa lagi bang nuar oiiiii mau dok bgi vaksin ja jenis ni gila kuasa btoi la

  9. masa parlimen buka utk sidang seblum ini..puak2 ph lah yg paling kuat ponteng Sidang..aircon Dewan sejuk sangt laa…ada urusan mustahak laa..lawat kawasan laa….bla..bla..bla..dh xblh bersidang kalut nk buat sidang…apa punya otak laa org ph ni!!!

  10. Sumbat aje ke River Bamboo…..tak sedar da diri…. tu. Eloknya biar aje kat dalam dari dulu…..dah bagi keluar meroyan pula…..GILa Kuasa pula…. dah rakyat malaysia bagi dia jadi PM tepi…..dok gila nak jadi PM Atas pula…….yg menyokong tu yg bodoh piang……

  11. Yg langgar kedaulatan undang2 ialah yidin kerana menipu agong setelah tiada majoriti mp dn xlayak sebagai pm tp memohon darurat,klau bodoh undang2 jgn cakap org derhakalah.yg terang derhaka puak2 pas apabila dipanggil sultan perak mengadap engkar kerana kononnya patuh pd presiden lidah biawak pas,anuar musa juga pernah menderhaka kpd sultan kelantan sekarang ini kerana campur tangan dlm perlantikannya di istana sebelum ini. yidin tahu dia akan tumbang jd darurat adalah peluang utk merompak duit rakyat seberapa segera contoh yg nyata pembinaan 3 dewan di parlimennya dgn harga yg xmunsabah sebanyak 35 juta.org2 bodoh mcm korang yg dilembu2kan dn yg sayang yidin boleh percaya rompakan yidin ini.

      1. Hati org lain jdi kotor bila menegakan kebnaran dan sokkng Anuar tpi klu sokkng puak perompak penipu sulatn tak hati mereka bersih pula Apa kaitanya drurat ni dng coved saya nmpak tiada juga yg nampak mntri2 pn pula yg langar sop drurat gantung perlmen itu hanya org yg tdk oaham apa tujuannya hanya mengekalkan kuasa yg suda tiada majroti

        1. Apa punya merapu. Ada ke Muar tunjuk bukti yg dia cukup sokongan? Hanya yg rela menjadi bebal je sentiasa percaya cerita karut drp manusia bernama anwar

  12. Sampai bila kita rakyat semua mampu bersabar dgn anwar gila pm. Dah sampai masanya anwar perlu ditangkap diatas kesalahan cuba menjatuhkan kerajaan melalui hasutan sebagaimana hukuman yg pernah dilakukan keatas kump al maunnah.

  13. Dah sampai masenye..ahli parlimen istana lantikan agong jd kerajaan…di ketuai agong sdiri…5 tahun skali confirm2 brtukar agong…dari skg ni sorg boleh jd pm smpi 22tahun…apakah???malaysia ni pak dia punya ke???

    Lg2 ade rekod xbersih…kes mahkamah a banduan la…kalu masih nk kekalkan pemilihan pemimpin dlm pru perlu ade garis panduan khusus…rekod bersih je boleh jd calon pulilihanraya…xde la perangai mcmni serba serbi mate duitan gila pangkat…

    Anuwar no mmg dh tau ..lpas darurat kalu agong kekealkan pegang kuasa smpi pru…mmg Pakatan harapan trus kekal sbgai pmbangkang dan kerusi pn makin banyak hilang…dek kerajaan 22bulan…huru hara negara….perkauman meningkat,pintu masuk negara dibuka seluasnya,pendaftaran kerakyatan secara besar2an…apa lg??korg tulis sdiri la kt sini…yg seketul melayu kt atas tu senyum misi kedudukan dapat tanpa hirau apa yg org bawah buat….kontol…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error

Share news in social media